Aquesta setmana s'ha realitzat a diferents grups aquesta dinàmica de grup, hi havia un doble objectiu, un era treballar l'autoconeixement d'ells mateixos davant diferents situacions i l'altre era comparar les diferències entre nois i noies amb diferents capacitats.
ELS NOSTRE PROPI DETECTIU
|
|
Aspecte general a treballar
|
educació emocional
|
Objectius
|
· Saber reconèixer les nostres
emocions.
· Saber què per tal de
solucionar un conflicte és bo expressar les emocions adequadament.
|
Descripció
|
Les
emocions són un reflex de pensaments no analítics que acostumem a donar per
descomptat, sense reconèixer la seva procedència. Però si
identifiquem aquests pensaments inconscients, els analitzem i articulem de
forma diferent, podrem canviar les formes de sentir, d’expressar les nostres
emocions i, per tant, d’actuar.
Per
fer-ho, la persona responsable reparteix a cada alumne/a una fitxa on hi
figuren els següents apartats:
Situació
Penso Sento
Dic
1
2
3
4
Una
vegada repartides, els explica que han d’imaginar que es troben en les
següents situacions (aquestes situacions es poden canviar i adaptar a la
realitat del grup):
-
Vaig decidir apuntar-me a classes de guitarra, juntament amb el meu
millor amic, però ara ell escull a una altra persona per realitzar els
exercicis.
-
El meu cosí sempre es burla de mi a les reunions familiar.
-
La meva mestra, finalment, no em deixa anar d’excursió.
-
Divendres teníem partir de bàsquet i es va anul·lar per faltar de
jugadors.
Posteriorment,
cada persona reconeix i escriu a la fitxa que pensen de cadascuna d’aquestes
situacions i que senten (escoltant les sensacions corporals i reconeixent
l’emoció). La idea és que defineixin les seves emocions primàries.
A
més, cadascuna de les persones imagina una nova situació i descobreix que
sent en aquest cas, quines són les emocions i conductes que acompanyen al nou
pensament i quines diferències hi ha respecte a les situacions anteriors.
|
Avaluació
|
Es posarà en comú les respostes de tothom procurant acceptar les
emocions de cadascú.
Amb aquesta dinàmica, les persones podran trencar aquest procés inconscient,
adonar-se’n que és responsabilitat de cadascú conèixer els seus
sentiments i pensaments , així com canviar les actituds per tal de poder ser
més constructius i facilitar la convivència i diàleg del grup.
|
Visita a BCNactiva
El passat 22 de novembre es va realitzar una activitat a Barcelonactiva per tal de poder veure la validesa d'una de les activitats que es proposen des del POAP que estic intentant realitzar en el meu pràcticum. Des de Barcelonaactiva es poden fer diferents activitats, entre elles són: conèixer els teus interessos personals a partir del que aquella oferta laboral demana tant formativament com d'experiència en el camp, com buscar feina a partir de diferents recursos existents, elaboració del currículum o l'activitat que van realitzar els nostres nois, la qual consistia a partir dels interessos professionals que puguin tenir saber a quin sector pot pertànyer la professió i conèixer sobre ella per veure si estan capacitats per a realitzar-la.
L'espai de Barcelonactiva |
Dia internacional de les persones amb discapacitat
Ahir, 3 de desembre, era el dia internacional de la discapacitat i es van realitzar diferents actes per tota la ciutat de Barcelona, entre ells una flashmod a la plaça Orfila del barri de sant Andreu, en el qual es va participar.
Per a l'elaboració
d'un POAP (Pla d'Orientació Acadèmica i Professional) hem de tenir en compte
principalment la seva utilitzat i funcionalitat dins del nostre centre,
l'orientació acadèmica i professional no serà la mateixa que es podrà fer en un
centre ordinari de l'ESO que en una
escola d'educació especial, on el ritme d'aprenentatges és diferents i cada
alumne té una Programació Individualitzada (PI), però també és necessària
aquesta orientació ja que s'ha de procurar la màxima integració i normalització
dels nostres alumnes en el seu entorn més pròxim.
L'objectiu de
qualsevol POAP és el de contribuir en el fet que l'alumnat d'acord amb les
seves capacitats, interessos i expectatives, esculli amb coneixement de causa,
l'itinerari acadèmic i/o professional que més s'ajusti a les seves
característiques i possibilitats.
El motiu pel
qual s'intenta crear un POAP per a
aquest centre és per poder facilitar unes eines als diferents agents educatius
del centre i ajudar a reflexionar entre tots que l'orientació professional
hauria d'estar inclosa dins el currículum del centre i de forma específica en
la programació d'aula de cada classe i que entre tots hem de tenir com a
principis fonamentals els següents aspectes:
- Aconseguir que l'alumnat assoleixi el grau més alt possible de maduresa personal, social i professional segons les seves nee.
- Procurar l'aprenentatge dels mecanismes i de les estratègies necessàries per a la presa de decisions adequades als interessos i capacitats dels alumnes.
- Buscar la integració curricular de determinats continguts de les àrees amb les situacions quotidianes d'ensenyament i aprenentatge.
- Preveure els indispensables suports didàctics i estratègics que facilitin l'acció docent i tutorial en el procés d'orientació.
-
Dissenyar activitats motivadores
que responguin a les expectatives professionals dels alumnes.
Però per a la nostra escola, aquest POAP
quedarà dividit en tres grans blocs, que corresponen més o menys als tres
recorreguts pedagògics que els alumnes van seguint segons les seves capacitats,
actituds i competències socials. Utilitzarem el nom del projecte final en el
qual poden finalitzar la seva etapa per facilitar la tasca dels professionals
en buscar allò que puguin necessitar segons l'alumne/a que tinguin.
Per poder anar elaborant el nostre POAP ho
farem a partir dels quatre continguts essencials que ha de tenir una bona
orientació:
- coneixement d'un mateix
- coneixement de l'oferta acadèmica
- coneixement del sistema productiu i laboral
- coneixement dels processos d'inserció laboral
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada