DIA A DIA

Dinàmica de grup sobre l'autoconeixement
Aquesta setmana s'ha realitzat a diferents grups aquesta dinàmica de grup, hi havia un doble objectiu, un era treballar l'autoconeixement d'ells mateixos davant diferents situacions i l'altre era comparar les diferències entre nois i noies amb diferents capacitats.

ELS NOSTRE PROPI DETECTIU
Aspecte general a treballar
educació emocional
Objectius
·      Saber reconèixer les nostres emocions.
·      Saber què per tal de solucionar un conflicte és bo expressar les emocions adequadament.
Descripció
Les emocions són un reflex de pensaments no analítics que acostumem a donar per descomptat, sense reconèixer la seva procedència. Però si identifiquem aquests pensaments inconscients, els analitzem i articulem de forma diferent, podrem canviar les formes de sentir, d’expressar les nostres emocions i, per tant, d’actuar. 
Per fer-ho, la persona responsable reparteix a cada alumne/a una fitxa on hi figuren els següents apartats:
Situació              Penso             Sento                 Dic
1
2
3
4
Una vegada repartides, els explica que han d’imaginar que es troben en les següents situacions (aquestes situacions es poden canviar i adaptar a la realitat del grup):
-          Vaig decidir apuntar-me a classes de guitarra, juntament amb el meu millor amic, però ara ell escull a una altra persona per realitzar els exercicis.
-          El meu cosí sempre es burla de mi a les reunions familiar.
-          La meva mestra, finalment, no em deixa anar d’excursió.
-          Divendres teníem partir de bàsquet i es va anul·lar per faltar de jugadors.
Posteriorment, cada persona reconeix i escriu a la fitxa que pensen de cadascuna d’aquestes situacions i que senten (escoltant les sensacions corporals i reconeixent l’emoció). La idea és que defineixin les seves emocions primàries.
A més, cadascuna de les persones imagina una nova situació i descobreix que sent en aquest cas, quines són les emocions i conductes que acompanyen al nou pensament i quines diferències hi ha respecte a les situacions anteriors.
Avaluació
Es posarà en comú les respostes de tothom procurant acceptar les emocions de cadascú.
Amb aquesta dinàmica, les persones podran trencar aquest procés inconscient, adonar-se’n  que és responsabilitat de cadascú conèixer els seus sentiments i pensaments , així com canviar les actituds per tal de poder ser més constructius i facilitar la convivència i diàleg del grup.

Visita a BCNactiva
El passat 22 de novembre es va realitzar una activitat a Barcelonactiva per tal de poder veure la validesa d'una de les activitats que es proposen des del POAP que estic intentant realitzar en el meu pràcticum. Des de Barcelonaactiva es poden fer diferents activitats, entre elles són: conèixer els teus interessos personals a partir del que aquella oferta laboral demana tant formativament com d'experiència en el camp, com buscar feina a partir de diferents recursos existents, elaboració del currículum o l'activitat que van realitzar els nostres nois, la qual consistia a partir dels interessos professionals que puguin tenir saber a quin sector pot pertànyer la professió i conèixer sobre ella per veure si estan capacitats per a realitzar-la.

L'espai de Barcelonactiva

Dia internacional de les persones amb discapacitat

Ahir, 3 de desembre, era el dia internacional de la discapacitat i es van realitzar diferents actes per tota la ciutat de Barcelona, entre ells una flashmod a la plaça Orfila del barri de sant Andreu, en el qual es va participar.
            


Introducció


Per a l'elaboració d'un POAP (Pla d'Orientació Acadèmica i Professional) hem de tenir en compte principalment la seva utilitzat i funcionalitat dins del nostre centre, l'orientació acadèmica i professional no serà la mateixa que es podrà fer en un centre ordinari de l'ESO  que en una escola d'educació especial, on el ritme d'aprenentatges és diferents i cada alumne té una Programació Individualitzada (PI), però també és necessària aquesta orientació ja que s'ha de procurar la màxima integració i normalització dels nostres alumnes en el seu entorn més pròxim.
L'objectiu de qualsevol POAP és el de contribuir en el fet que l'alumnat d'acord amb les seves capacitats, interessos i expectatives, esculli amb coneixement de causa, l'itinerari acadèmic i/o professional que més s'ajusti a les seves característiques i possibilitats.
El motiu pel qual  s'intenta crear un POAP per a aquest centre és per poder facilitar unes eines als diferents agents educatius del centre i ajudar a reflexionar entre tots que l'orientació professional hauria d'estar inclosa dins el currículum del centre i de forma específica en la programació d'aula de cada classe i que entre tots hem de tenir com a principis fonamentals els següents aspectes:
  •      Aconseguir que l'alumnat assoleixi el grau més alt possible de maduresa personal, social i professional segons les seves nee.
  •    Procurar l'aprenentatge dels mecanismes i de les estratègies necessàries per a la presa de decisions adequades als interessos i capacitats dels alumnes.
  •     Buscar la integració curricular de determinats continguts de les àrees amb les situacions quotidianes d'ensenyament i aprenentatge.
  •          Preveure els indispensables suports didàctics i estratègics que facilitin l'acció docent i tutorial en el procés d'orientació.

-         Dissenyar activitats motivadores que responguin a les expectatives professionals dels alumnes.
Però per a la nostra escola, aquest POAP quedarà dividit en tres grans blocs, que corresponen més o menys als tres recorreguts pedagògics que els alumnes van seguint segons les seves capacitats, actituds i competències socials. Utilitzarem el nom del projecte final en el qual poden finalitzar la seva etapa per facilitar la tasca dels professionals en buscar allò que puguin necessitar segons l'alumne/a que tinguin.
Per poder anar elaborant el nostre POAP ho farem a partir dels quatre continguts essencials que ha de tenir una bona orientació:
  1. coneixement d'un mateix
  2. coneixement de l'oferta acadèmica
  3. coneixement del sistema productiu i laboral
  4. coneixement dels processos d'inserció laboral




FASE 1


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada